Monday, December 15, 2014

Liebster Award



Thankyou Payton for nominating me :) :) !!!!



The Official Rules Of The Liebster Award 

1. thank the person who nominated you, and post a link to their blog on your blog.
2. display the award on your blog
3. answer 11 questions about yourself, which will be provided to you by the person who nominated you.
4. provide 11 random facts about yourself.
5. nominate 5 – 11 blogs that you feel deserve the award, who have a less than 1000 followers. 
6. create a new list of 11 questions for the blogger to answer.

11 Facts About Yours Truly:
1. At the moment I work at a daycare and been working here for what seems like the whole year haha.
2. I'm studying TESOL 
3. I'm a moderator for a "bitchy" forum that has quite a bit of traffic. You might have seen my name somewhere ;) 
4. I read hentai. I find the stories funny sometimes more than erotic. 
5. I like Korean underground rap music. Also rap music and R'n'B in general. My favourite non-Korean rappers are Snoop Dogg, Childish Gambino, Kendrick Lamar, Tyler the Creator, etc.  
6. My hobby is cooking but not cleaning haha
7. Every time I eat breakfast, I watch anime.
8. I bleach and dye my hair by myself. It's hectic. I used to work at a hair salon so I semi-know what I'm doing haha. 
9. I'm addicted to online shopping
10. I'm a certified makeup artist believe it or not lol. 
11. I have really bad eyesight that keeps getting worse. I'm probably a -4 now, I haven't checked since last year. 
Payton's questions: 
1. Why did you start blogging? I don't know haha
2. Who was your first follower? My friend,Angii 
3. Do you ever plan to become a full-time blogger? Yeah if I get ad revenue and sponsorships LOL
4. Who is your favourite blogger? I don't have one as of yet. 
5. What is your favourite beauty brand? I think there's the good and the bad for every brand though. I would say MAC is my fav for lipsticks. I love Urban Decay for my eyeshadow and contour colours. I use a lot of Too Cool For School products since I love the packaging. I guess I don't have a favourite, I use a lot of brands. 
6. Any hobbies and talents? I have a talent in drinking...? Lmao 
7. Favourite movie/film of all time? I could probably watch White Chicks, Superbad and Means Girls for the rest of my life, so maybe those. 
8. It's Valentines Day , what do you hope to receive from your significant other? I don't really expect things from him, he gives me stuff all the time. I would like a full body massage though, especially on my legs and lower back. 
9. What's your favourite song atm? It's not a rap song surprisingly. lol But I do love Crush. 



10. If you could be any one of the Disney Princesses, which one would you be and why? Ariel because I want to be a fucking mermaid.
11. If you had the chance to meet your favourite celebrity, what would you say? "Can we be friends?" Lmao idk..


My questions: 
1. What languages do you speak?
2. Do you want to have kids in the future?
3. Do you own any pets?
4. What is your favourite guilty pleasure food?
5. What's your current favourite T.V show?
6. What is the purpose of your blog?
7. What websites to you visit all the time?
8. Who do you find inspiration from?
9. What country would you love to visit?
10. What is/were your plans for Christmas?
11. Who is your favourite Youtuber?


I don't really follow many people right now since I just started my blog.
But I nominate:

http://jandskissinginatree.blogspot.com/
http://mishcheungx.blogspot.com/

And that's it.
LOL I'M SORRY. 

Friday, December 12, 2014

3CE 3 Concept Eyes: Lip Lacquer Review



So I woke up from a nap and thought I should do a mini review of these lip lacquers I had lying around. 
These pictures were taken with my phone so I'm sorry if it's crap. 
And if you're wondering why one of them has sticky tape around it, it's because my yaoi hands are too yaoi and dropped it. So yeah, there's one con; it breaks easily. 

If you don't know by now, 3CE is a Korean makeup brand which is under the clothing brand Stylenanda. I bought two of the lip lacquers from an Asian beauty store near my area for around $20 but I'm pretty sure they are cheaper online.  

Show Time is a very vibrant peachy pink, I wouldn't say it's good for everyday use but it'll depend how you put it on (heavy handed or blotted on).  
Pink Boom is a bright in-your-face hot pink colour, this colour definitely screams "I want to party!! And perhaps get drunk! But not too drunk because I have work the next morning."  yes. 


I don't really use these, only on rare occasions. They are very dry and matte, it will make your lips feel even drier once on and if you put lip gloss on top of it, the lip lacquer would start sliding around and eventually you would get pink all over your face.

The staying power is average, it can last around 3~4 hours if you don't eat and drink, that said though, it does stain a bit, but not a whole lot. This product was way too over hyped in my opinion because I've heard some pretty nice reviews on these.

Overall I give this product a 2 out of 5. 

It can be an okay product if you work around the negatives, like, moisturise the hell out of your lips beforehand. I still want to try the other colours out to be honest, because I'm an idiot. lol. 

I just woke up from a nap, so excuse the pyjamas and whatever's left of my makeup lol. Photo doesn't do Pink Boom's justice. 

I wouldn't really recommend these to anyone since there's better products out there, but if you're a Stylenanda fan, then you would probably buy it anyway. It's cute.